Wymagane dokumenty
- Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego
- Deklaracja o dochodach gospodarstwa domowego
- Oświadczenie dotyczące przekazywania dodatku mieszkaniowego
- Klauzula informacyjna w sprawie przetwarzania danych osobowych
- Ponadto załączniki:
- umowa najmu lokalu mieszkalnego,
- decyzja o waloryzacji emerytury/renty lub zaświadczenie za okres 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku o wysokości netto pobieranej renty/emerytury lub przekaz pocztowy - potwierdzenie wypłaty/odbioru świadczenia z ZUS lub KRUS,
- zaświadczenie z ZUS za okres 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku o wysokości wypłaconego netto zasiłku chorobowego, świadczenia przedemerytalnego,
- zaświadczenie o wysokości dochodu netto z tytułu zatrudnienia za okres 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku,
- nakaz płatniczy lub zaświadczenie właściwego organu gminy potwierdzającego obszar gospodarstwa rolnego w hektarach przeliczeniowych do obliczania dochodu lub oświadczenie wnioskodawcy o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonego w hektarach przeliczeniowych,
- wyrok sądu o wysokości otrzymywanych alimentów lub decyzja o wysokości świadczenia z funduszu alimentacyjnego,
- zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o wysokości wypłaconego zasiłku dla bezrobotnych za okres 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku,
- jeżeli w lokalu mieszkalnym zamieszkuje osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku lub jeżeli niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju - orzeczenie Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności ,lekarza orzecznika ZUS lub zaświadczenie od lekarza pierwszego kontaktu,
- w przypadku właścicieli lokali mieszkalnych lub domów jednorodzinnych należy przedłożyć do wglądu: akt notarialny lub inny dokument potwierdzający własność lokalu oraz powierzchnię użytkową lokalu, w tym łącznej powierzchni pokoi i kuchni,
- Informacja od zarządcy budynku albo innej osoby uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkalny lub faktura, dowód zapłaty za energię cieplną, wodę, ścieki, odpady i nieczystości ciekłe (dotyczy osób wynajmujących lokal mieszkalny od zarządcy prywatnego)
Kadra i kontakt
Wszelkie informacje dotyczące dodatku mieszkaniowego, wydawanie i przyjmowanie wniosków:
MOPS w Żninie, ul. 700-lecia 36
Parter – biuro podawcze
Podinspektor
Monika Fiałkowska
tel. 789 869 124
e-mail: m.fialkowska@mops.gminaznin.pl
- WNIOSEK o przyznanie dodatku mieszkaniowego (PDF, 607.46 KB)
- ZAŚWIADCZENIE o dochodzie (PDF, 277.63 KB)
- INFORMACJA OD ZARZĄDCY BUDYNKU ALBO INNEJ OSOBY UPRAWNIONEJ DO POBIERANIA NALEŻNOŚCI ZA LOKAL MIESZKALNY (PDF, 384.13 KB)
- Klauzula informacyjna w sprawie przetwarzania danych osobowych (PDF, 309.35 KB)
- Pouczenie (PDF, 496.64 KB)
- Pojęcie dochodu do celów ustalenia dochodu do dodatku mieszkaniowego Obowiązuje od dnia 1 lipca 2021 r. (PDF, 498.82 KB)